TIEDOTE: Palkitut luontovalokuvat päiväkotikierroksella Tammelassa – Tammelan kunta

TIEDOTE: Palkitut luontovalokuvat päiväkotikierroksella Tammelassa

TIEDOTE: Palkitut luontovalokuvat päiväkotikierroksella Tammelassa

Kahden kansallispuiston kodissa Tammelassa luonto näkyy ja tuntuu varhaiskasvatuksesta alkaen. Vuoden 2019 loppuun saakka viisi tammelalaista päiväkotia saavat lainaksi luontovalokuvausmestarien teokset, Vuoden Luontokuva 2018 -kilpailun palkitut kuvat.

”Vuoden Luontokuva -näyttely ei ole aiemmin kiertänyt lasten parissa. Ajatus on todella hyvä ja odotan innolla palautetta mitä lapset kuvista sanovat.”, Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry:n puheenjohtaja Kari Wallgren kommentoi. ”Lapset ovat tulevaisuuden aikuisia. Luontovalokuvat ohjaavat arvostamaan luontoamme ja kasvattavat vastuullisuuteen.”

Kunnanjohtaja Kalle Larsson on järjestelystä innoissaan. ”Vuoden Luontokuva on todella arvostettu brändi ja kilpailussa pärjänneet valokuvauksen mestarit merkittäviä esikuvia kaikille Suomen luonto- ja valokuvausharrastajille. On upeaa, että saamme taulut esille nimenomaan lasten ulottuville. Lapset oppivat siitä, mitä näkevät ja kokevat ja haluamme tarjota varhaiskasvatuksemme kautta parasta mahdollista.”

Vuoden 2018 luontovalokuvanäyttelyn taulut jakaantuvat viiteen tammelalaiseen päiväkotiin, jotka ovat Portaan päiväkoti, Tammitarhan päiväkoti, Päiväkoti Taikatassu ja Maahiset sekä Päiväkoti Haitulat. Näyttelyssä olevat taulut ovat esillä vuoden loppuun saakka. Uudet huipputeokset, Vuoden Luontokuva 2019 -kilpailun voittajat julkistetaan Finlandia-talolla järjestettävillä Vuoden 2019 Luontokuva -festivaaleilla 19.10.2019.

Vuoden 2018 palkitut kuvat verkossa: http://www.vuodenluontokuva.fi/vlk/palkitut2018

Kari Wallgren
Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry